מנכ"ל משרד החינוך לשעבר: "השרה לא בר סמכא לקבוע את מדיניות הבריאות"

    אסתי פלד No Comments on מנכ"ל משרד החינוך לשעבר: "השרה לא בר סמכא לקבוע את מדיניות הבריאות"

    מנכ"ל משרד החינוך לשעבר שמואל אבוהב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף בחריפות את התערבות שרת החינוך ביטון בחיסוני הילדים בבתי הספר, "במשך 70 שנה חיסנו את הילדים מתוך דאגה שוויונית לכל שכבות האוכלוסייה. משרד החינוך לא יכול להיות בן חורין במאבק במגיפה"

    צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע פיטורי מנכ"ל משרד החינוך בשל חילוקי דעות בין המנכ"ל לשרת החינוך עךל חיסוני הילדים בבתי הספר. מנכ"ל משרד החינוך לשעבר שמואל אבוהב התראיין הערב (שני) ל"מהדורה המרכזית", והבהיר "מערכת החינוך מבצעת חיסונים בבתי ספר 70 שנה. מדוע לחסן בבתי הספר ולא בקופת החולים? אלה החליטו כדי לקבל טיפול שיוויני כי ישנם שכבות חלשות שלהורים אין ידע והבנה בחשיבות החיסונים ומתוך ההחלטה כך במשך שבעים שנה מחסנים בבתי הספר".

    אבוהב הוסיף ותקף בחריפות את התנהלות השרה ביטון, "בתוך הקורונה קובעות הממשלה הלכה נוספת שכל משרדי הממשלה מכפיפים את עצמם למשימה של מיגור המגיפה, לא יכול להיות שמשרד החינוך בן חורין מהמערכה הזו".

    אבוהב הוסיף, "יתרה מזו, שרת החינוך לעולם לא בר סמכא לקבוע את הנורמה הבריאותית, כמו שבמתקפת טילים רק משרד הביטחון קובע אם יפתחו בתי הספר. יותר מזה אם הממשלה מקבלת החלטה יש אחריות על כל השרים".

    אבוהב הסביר את החשיבות גם בימינו לחסן בבתי הספר ופילח את זהות הלא מחוסנים, "אם תנפה את מסרבי החיסונים, חוץ מהאידיאליסטים שהם מתי מעט, אתה תראה את אוכלוסיית הפריפרייה, עולים חדשים הפזורה, אלו אנשים שאין להם הרבה מודעות. הם בדרך כלל קמים כל בוקר למלחמת קיום ואין להם זמן לדאוג לעצמם לחיסונים. אליהם צריך להגיע הבית ולא בגלל שהם מפונקים, הם עושים את זה כי כל האנרגיה של חייהם מנותבת להישרדות".

     



    0 תגובות